Oglašavanje smještaja putem Google oglasa

Oglašavanje smještaja putem Google oglasa

google-adwords2Google AdWords je učinkovit način oglašavanja putem kojeg turisti pronalaze smještaj kakav traže, te ulaze na web stranicu iznamljivača koji nudi taj smještaj.

Iznajmljivač sâm određuje u kojem gradu, regiji ili državi će se njegov oglas prikazivati. Preporuka je da se za svako tržište izradi zasebna kampanja, za jezik te zemlje, te da su web stranice prevedene na službeni jezik tog tržišta.

Izradite svoj oglas
Započnite sastavljanjem oglasa koji korisnicima govori što nudite.
Oglas mora biti dovoljno dobar da bude relevantan i da privuče pažnju turista, da probudi u njemu interes i da klikne na njega. Oglas mora biti usklađen s vašom web stranicom jer ako turist ne dobije ono što misli da je trebao, ubrzo će se vratiti tj. otići sa vaše web stranice i vi ste samo bez veze potrošili novac.

Zatim odaberite ključne riječi za pretraživanje koji će omogućiti da se vaši oglasi prikazuju u Google tražilici. Na kraju postavite dnevni proračun i vaš je oglas spreman za prikazivanje.

Google želi da oglasi koje prikazuje budu što relevantniji te daje ocjenu “QS” (Kvalitete oglasa). Na kojoj poziciji će se prikazivati vaš oglas ovisi o sljedećoj formuli: QS X maxCPC=vaša pozicija. CPC znači “cost per click” tj. cijena po kliku. Iz ovog se vidi da što je manji vaš QS, morate imati veći CPC da biste dosegnuli određene pozicije tj. morate trošiti više novca.

google-adwords3Važniji Faktori koji utječu na Quality Score

  • CTR (click trough rate) – ovo je najvažniji faktor koji utječe na QS. Što je veći CTR vašeg oglasa, veći vam je i Quality Score. Prvo što biste mogli pomisliti je – pa nije isto jel mi oglas na prvoj, petoj ili osmoj poziciji jer i to utječe na CTR. To je točno, ali Google sve to uzima u obzir kod svojih izračuna tako da nećete biti zakinuti po tom pitanju.
  • Relevantnost KW (Keyword, ključna riječ) u odnosu na oglas – koliko vaš oglas ima veze s keywordima za koje se prikazuje? Oglas može sadržavati keyworde ali i ne mora. Ako ih ne sadrži, bilo bi dobro da sadrži blisko povezane riječi kao npr. Ako je vaš KW “cvijeće”, tada zadovoljava riječ ruža i slično. Ukratko, oglas mora biti što relevantniji u odnosu na keyworde za koje se prikazuje, to je sva mudrost.
  • Relevantnost odabranih keyworda i oglasa u odnosu na ono što traži posjetitelj Googlea u tom trenutku tj. u realnom vremenu
  • Kvaliteta vaše web stranice – ovo znači koliko je relevantan vaša odredišna stranica u odnosu na oglas i na ono što posjetitelj Googlea traži
  • Brzina učitavanja landing pagea – pripazite na brzinu učitavanja jer i to je jedan od faktora
  • Učinkovitost vašeg oglasa po regijama – ako je u nekoj regiji vaš CTR za isti oglas i keyworde veći, vaš oglas će biti bolje pozicioniran u toj geografskoj regiji
  • Povijest vašeg Accounta – navodno je i ovo jedan od malo manje važnih faktora, kako se vaš account (keywordi, oglasi) ponašao kroz povijest
  • Ostali manje važni faktori – postoje i ostali manje važni faktori koji utječu na Quality Score, ali ono što je vama važno su ovi glavni faktori nabrojani iznad, na koje možete i morate utjecati da biste imali što veći QS. Ostali manje važni faktori nisu toliko poznati niti se može na njih utjecati.

Inače, Quality Score je prikazan kao broj od 1 do 10. Što je broj veći, bolji je vaš QS. Uglavnom, 7 i više se smatra jako dobrim.

Vaš oglas je vidljiv korisnicima na Googleu
Ako riječi koje korisnici upisuju u Google odgovaraju vašim ključnim riječima, vaš se oglas može prikazati iznad rezultata pretraživanja ili pokraj njih.

Korisnici stupaju u kontakt s vama
Klikom na vaš oglas korisnici odlaze na vašu web-lokaciju ili vas izravno nazovu. Najbolje od svega jest da plaćate samo onda kada oni to učine.

Platite samo rezultate
Registracija za Google AdWords je besplatna. Plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas kako bi posjetio vašu web-lokaciju ili kada vas nazove. Drugim riječima, samo onda kada vaše oglašavanje funkcionira.

Započnite s bilo kakvim proračunom
O vama ovisi koliko ćete uložiti. Započnite s dnevnim proračunom koji vam odgovara, a zatim ga tijekom rada prilagođavajte. Mnogi iznajmljivači imaju dobar početak s proračunom od barem 50 HRK dnevno. U bilo kojem trenutku i bez dodatnih troškova možete prilagoditi, pauzirati ili završiti svoju kampanju.

Plaćanje obavljate uobičajenom kreditnom ili debitnom karticom (Visa, Visa Electron ili Mastercard).

Postavljanje ciljeva/konverzija
Postavite ciljeve i mjerite učinkovitost oglašavanja. Neki općeniti ciljevi mogu biti broj upita putem formulara ili email-a, broj poziva, minimalni broj ostvarenih rezervacija… Cilj ne mora biti jedan, već može biti više njih. Savjetojuemo da povežete svoj Google Adwords korisnički račun sa Google Analytics alatom.

Zatražite besplatno postavljanje i podršku od Googlea, njihov tim stručnjaka pomoći će vam da postavite i izradite prve oglase – i to besplatno. 0800-805-970.
Podrška je dostupna samo nakon otvaranja AdWords računa.

Otvaranje računa za oglašavanje obavite putem adrese http://www.google.hr/adwords
Primjer Iznajmljivanje apartmana

Odgovori