Cjenik

Formiranje566024326_cee4963174_o cjenika
Kako formirati cijenu Vašeg smještaja ? Kako biti atraktivan cijenom ponude smještaja ?
Kada ste već opremili svoje apartmane najbolje kako ste mogli i spremili se za izlazak na tržište samo još jedan detalj zadaje problem: formirati cijenu Vašeg smještaja privlačno za gosta i zadovoljavajuće za Vas.
Individualne cijene
To je službeni cjenik privatnog iznajmljivača po kojem nudite smještaj neposredno gostu . Najčešće je ovješen na poleđini vrata u Vašem apartmanu.
Način na koji ćete formirati cijenu ovisi o nekoliko elemenata koji ju određuju: kategorizacija smještajne jedinice, opremljenost , lokacija ( položaj), kapacitet , konkurencija.

Pri formiranju cijene privatni iznajmljivač mora uključiti elemente troškova održavanja, režija, čišćenja kao i boravišne pristojbe ( jer je ona uključena u cijenu kod iznajmljivača paušalaca) i članarine TZ, prostor od cca 20 % za proviziju turističkim agencijama ili oglašivačima kao i očekivanu zaradu. Ukoliko je priv. Iznajmljivač obveznik PDV, dodaje iznos PDV-a.

Sve elemente podijeliti sa prosječnom popunjenošću ( brojem dana iznajmljivanja smještaja) i dobiva se iznos na dnevnoj bazi: cijena po noćenju.

Dodatne usluge
Kao što su korištenje klime, parking, boravak kućnih ljubimaca, krevetić za bebu – poželjno je da budu uračunate u cijenu. Na taj način gostu dajete konačnu cijenu, lakše Vas razumije i izbjegavate moguću nelagodnu situaciju oko objašnjavanja zbog čega naplaćujete npr. klimu.

Uobičajeno je da s obzirom na popunjenost i sezonalnost formirate više cijena za smještajnu jedinicu
npr 3-4 grupe cijena : predsezona ,sezona, top sezona i posezona. Možete ih nazvati A;B; C; D period. Razliku od najniže i najviše cijene utvrđujete sami (uobičajeno od 15% do 30 %)

Rad s agencijama
Ukoliko radite s turističkim agencijama ili oglašavate smještaj na raznim web portalima koji naplaćuju svoju uslugu morate imati izračun cijene koji može podnijeti proviziju koju ćete odobriti agenciji ili portalu. Nije poželjno da kažete :„Ne mogu Vam odobriti ništa, Vi se nadogradite na moju cijenu!“

Neke agencije uvjetuju ugovorima da istaknete njihove cijene u Vašoj smještajnoj jedinici a Vi , privatni iznajmljivač, imate obavezu istaknuti samo 1 cjenik u Vašem smještaju!

Napravite alotmanski cjenik
Na taj način šaljete poruku o Vašoj ozbiljnosti u poslovanju, spremnosti na suradnju s agencijama i novim posrednicima, skraćujete vrijeme (ponekad mukotrpnog) pregovaranja s posrednicima, a uvijek imate pripremljenu kalkulaciju. Takvim cjenikom utvrđujete fiksnu cijenu ( po sezonama). Alotmanski cjenik je uobičajen u poslovanju hotela, odnosno ugovora hotela i putničke agencije kojim hotel odobrava određeni rabat, proviziju. Iznos rabata nije fiksiran , on je stvar dogovora, a kreće se u rasponu od 5 % do 30%.

Vodite računa da gost želi dobiti kvalitetu za uloženi novac kojim plaća uslugu smještaja.

Slika preuzeta sa: https://www.flickr.com/photos/self_za/566024326

Odgovori